skip to content

Найпоширеніші "дурилки" дизайнерів-початківців

Колись довелася працювати у Львові поліграфічним дизайнером. Зараз час від часу звертаються також з проханнями щось «намалювати». Одна справа коли «малювати» доводиться друзям, і зовсім інша коли в якості замовника виступає клієнт котрого бачиш вперше чи з яким виключно ділові стосунки.

Половина з них щиро дивується, що дизайн це теж робота, котра потребує часу і за котру виконавець розраховує отримати гроші, інша ж половина, вже більш підкована в таких речах, має безліч «ідей» яким чином заплати мінімум за виконану роботу, чи не заплатити взагалі (як аргумент – ми ж у вас це надрукуємо).

Сьогодні говорив з таким «клієнтом» він і наштовхнув мене на написання цього поста. Сподіваюся, що після його прочитання, хто займається дизайном, точніше, починає опановувати це ремесло, не спіймаються на наступні «гачки.»

Зараз не маємо коштів, ви «зробіть», а ми оплатимо разом з друком. Потім будете пояснювати, чому друк, наприклад, календарика виявився дорожчим ніж середня ціна по друкарням.

Зробіть нам з шаленими знижками, а ми розкажемо всім який ви класний спец. (Я в такому випадку пропоную виконати роботу з 10% надбавкою з боку клієнта і всім розповідати який він чудесний замовник ;-))

Ми не даємо авансу, доки не побачимо кінцевий результат. Іноді буває так, що кінцевий результат не подобається і ви нічого не отримуєте, натомість за кілька днів вами приносять на друк «кардинально новий ескіз», котрий як 2 краплі води схожий на ваш, за винятком кількох незначних деталей.

Минулого разу (рік назад) ви зроби нам за меншу суму Тут без коментарів. Ніхто ж не скаржиться на заправці, що рік назад бензин коштував дешевше.

Ми можемо заплатити Н-ну суму і не більше. Наступного разу ми заплатимо більше. Ну, що ж, таке життя. Якщо цінуєте свій час, побажайте успіхів у пошуках людини котра зробить це за суму котру замовник можете потратити ;-)

І насамкінець ;-) один з найпідступніших гачків! Підпис на остаточному ескізі замовника! І нехай ваші друзі-знайомі-супернадійні партнери-клієнти з котрими працюєте не один рік обурюються, широко розкривають очі, іронічно посміхаються –ВИМАГАЙТЕ остаточного погодження і підпис на ескізі. Ніяких «утрясок» в телефонному режимі і «одобрямсів» електронною поштою! Все звісно добре і ви ледь не рідня, однак коли випливе якась деталь, ви з найталановитішого дизайнера і найкращого товариша ризикуєте перетворитися в «придурка» й «мудака».

У моїй практиці був випадок, коли у замовлені вартістю в три тисячі доларів (2003 рік, курс 4,9) виявилася неправильна одна циферка у ДОСТі. Клієнт приїхав і вимагав передрукувати все. Вимагав так, що було чути по всіх трьох поверхах контори та автостоянці перед нею. Вгадайте, що врятувало фірму? Вірно! «Тормоз» дизайнер, котрий не віддавав макети до друку, доки замовник через 2 дні з матюками і «побажаннями всього хорошого» не поставив сій автограф на макетах.

Цікавих вам робіт і вдячних клієнтів!


Постовий: Гадаю з вищеперерахованими нюансами широко стикаються дизайнери навіть такої країни як Ливан. На жаль не знаю їх мови, аби поцікавитися ;-)

Коментарі

От про підпис при погодженні

От про підпис при погодженні макету дійсно правда. Потрібно вимагати затвердження макету підписом, бо потім ви крайнім залишитеся.